2013. március 25., hétfő

Hogy miért írok könyvet a gyászról?

Készülő könyvemnek, melyet a gyász feldolgozásáról és az újrakezdésről írok, kettős célja van:


 Magának a halál szónak a képét és a jelentését némileg
átírni a lelkünkben,legalább egy kicsikét félmosolyos árbocra engedve.
Emiatt is lesz a könyvben sok gyönyörű kép, 
amiket direkt azért választottam, hogy a fejedben kialakult 
félelmetes halálkép kicsit elfogadhatóbbá, megnyugtatóbbá változzon.


2. 
Az intenzív, küszködős,önkínzó és romboló fájdalom egy rövid idő után  lágyan átforduljon egy bölcsen elfogadó megértésbe, mosolygós szeretetbe, és a továbblépés természetes igényére.

Mindig is volt bennem egy vágy, hogy segítsek az embereknek 
valamilyen formában, de sokáig nem jöttem rá, hogyan, 
és milyen területen tudnám ezt megtenni. 
Aztán idővel rájöttem, igaz, csak sok idő elteltével, 
és ahhoz nekem is igencsak le kellett merülnöm a mélybe…

Számos emberrel találkoztam  életem során, akik arról beszéltek 
nekem, elveszítették szeretteiket , és utána sokáig pszichiáterhez járnak 
( hasztalanul) – mert képtelenek  voltak feldolgozni és elengedni őt . 
Ragaszkodnak hozzájuk , és a fájdalmukhoz is, mintha valamiért 
félnének elengedni ezeket az érzéseket.

Azt gondolom, hogy a fájdalmat egy darabig ( és csakis egy darabig ! ) 
igenis át és meg kell élni, nem lehet megúszni, „elsinkófálni” , és nem is szabad!
Ha nem engeded először magadba, ha nem teljes szíveddel  a fájdalom felé fordulsz, minden egyes sejteddel megélve azt, akkor utána nincs, amit elengedj, amitől utána szeretettel meg –és fölszabadulj.
Tehát nem kell az érzéseket elnyomni .
Nem ez a cél.

A könyvben a gyász fázisainak szinte minden apró részletét érintem, amin csak egy ember végigmehet, és nagyon igyekszem olyan használható tanácsokat, segítő lelki gyakorlatokat adni, melyekkel kicsit elviselhetőbbé válik a gyász, a lelki fájdalom megélése, majd elengedése.

Itt is felteheted kérdésedet, ha valamire most nagyon szeretnél választ kapni!  katella888@gmail.com




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése